بهترین نحوه برخورد با کارمند

هیچ وقت سر کارمندها با داد و صدای بلند صحبت نکنید ، چرا ؟


برای اینکه بهترین نحوه برخورد با کارمند ها را داشته باشید هیچ وقت سر کارمندها با داد و صدای بلند صحبت نکنید، چرا ؟ حتما با خودتان می گویید بعضی از کارمند ها تا برخود سخت و خشونت آمیز نبینند کارشان را به درستی و بطور کامل انجام نمی دهند ؟؟ اما در واقع این طور نیست و یک مدیر موفق و با تجربه همیشه با حفظ آرامش و خونسردی و کنترل خشم خود با کارمند هایش برخورد می کند. چون می داند کارمندها در محیط کار آستانه صبر و تحمل کارفرما خود را می سنجند و ممکن است به شیوه زیر عمل کنند که موب عقب افتادن کار و سلب آرامش کارفرما می شود :


کارمندها هنگامی به حد آخر برسند یعنی با بی مسئولتی آنها برخورد شود آن کار ( کار مد نظر شما ) را انجام می دهند و تا آن زمان نسبت به تذکرات و رفتار ملایم کارفرما بی توجه می باشند. زمانی که شما صبرتان به پایان می رسد و با صدای بلند ورفتاری تند عصبانیت خود را نسبت به عملکرد نادرست کارمند نمایان می کنید این واکنش سخت شما در برابر بی توجهی کارمند ها باعث توجه و تلنگری است که محرک آنها برای انجام کار شما می گردد.


الان فکر می کنید بهترین روش برای مطیع ساختن کارمند چیست؟؟ چطور می توانیم حرف خودمان را به کرسی بنشانیم تا کارمند حرف مارا گوش کند؟؟


 


بهترین نحوه برخورد با کارمند


 


بهترین نحوه برخورد با کارمند بی توجه


بهترین نحوه برخورد با کارمند بی توجه  این است که شما در داخل اتاق محل کارتان بنشینید. نفس عمیق بکشید و آرامشتان را حفظ کنید سپس کارمند را به اتاقتان فرا بخوانید. هنگامی که کارمند در اتاق شما حضور پیدا کرد. ابتدا به چشمان کارمندتان نگاه کنید و در دلتان تا عدد 10 بشمارید و سپس همانند یک مدیر با تجربه و مقتدر با صدایی محکم و قاطع با حفظ  آرامش خود به کارمند بگویید : باید گزارش فلان کار (کار مد نظرتان ) را تا رأس ساعت مشخص شده ( بطور مثال 18 ) به طور کامل انجام داده روی میزتان قرار داده باشد. پس از اتمام این سخنان سکوت اختیار کنید و هیچگونه عکس العملی نشان ندهید لذا به کارمند خود اجازه بیرون رفتن از اتاقتان را بدهید تا کارمندتان اتاق شمارا ترک کند.


هر کارمند از هنگام ورود به اتاق کارفرما خود تا زمانیکه از اتاق خارج می شود تمام عکس العمل ها کار فرمای خوداز جمله تماس های تلفنی ، وسایل روی میز شما وتمامی حالت هایی دارید را زیر نظر می گیرد و ممکن است با کوچکترین سستی یا لبخند کار شما را انجام ندهد. لذا زمانی که کارمند در اتاق شما حضور دارد اقتدار و جدی بودن خود را حفظ نمایید. پس می توان این نتیجه را گرفت که کارمند همانند یک کودک در تمام لحظات کلیه رفتار شما را زیر نظر می گیرد و تا زمانی که صبر شما به انتها نرسد و با او بر خورد نشود کار شما را انجام نمی دهد.


 


بهترین نحوه برخورد با کارمند


 


چرا کارمند از اعتماد به نفس پایینی دارد؟


این مشکل که کارمند ها از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند دلایل گوناگونی دارد. یکی از دلایلی که اعتماد به نفس کارمند ها پایین است به  دوران کودکی آنها بر می گردد.شخصی که از دوران کودکی و خردسالی خود مهر و محبت از پدر و مادر دریافت نکرده و دچار کمبود محبت درونی است زمانی که به سن بالاتری می رسد و وارد جامعه و محیط کار می شود از اعتماد به نفس بسیار پاییین تر نسبت به شخصی که از کودکی مورد توجه و محبت خانواده قرار گرفته می شود.


بعضی از کارمند ها به همین دلیل است که از اعتماد به نفس پایینی برخودار هستند. زمانی که به آنها نگاه می کنیم در کمال زیبایی و داشتن هوش بالا و دارا بودن  قدرت بالایی برای آموزش و پذیرششان و همچنین کارایی خیلی بالایی که دارند اما به دلیل این که در دوران کودکی خود مورد توجه بزرگان و یا پدر و مادر خویش قرار نگرفته اند دچار مشکلاتی می شوند که یکی از عوارض این بی توجهی والدین افت شدید اعتماد به نفس در شخص می شود.


بهترین نحوه برخورد با کارمند